يكي از حوزههای ارزنده براي چاپ آثار علمي حوزه صنعت ورزش است. اين صنعت بهعنوان يكي از حوزههایی كه بسيار كاربردي بوده و در عمل خيلي به سلامتی و نشاط و حركت مردم نزديك است حوزه جذابي براي توليدات علمي از نوع كتاب مي باشد
به همين دليل ناشران زيادي تمايل به چاپ كتب حوزه ورزش را داشته و خواهند داشت. آنچه كه مسلم هست در هر حوزهای همگان میتوانند ورود كنند اما آنچه كه بايد به آن اهميت بدهيم بحث تخصص در ورود به حوزههاست. پس در حوزه نشر نيز بايد به تخصصي بودن در نشر كتب توجه كنيم.
در همين ارتباط ناشراني هستند كه كار تخصص نشر كتب ورزشي را در دنیا در دست دارند كه بهواسطه اين نگاه تخصصي به كار توانستهاند در كميت و كيفيت توليدات كتب علمي در ورزش گوي سبقت را از سايرين بربايند.
از جمله ناشراني كه در دنيا جز سرآمدهای حوزه ورزش هست انتشارات هيومن كاينتيكس است. اين ناشر بهعنوان ناشري پیشگام در توليد كتب بهروز و باکیفیت مطرح است و مترجمان نیز علاقه زيادي به ترجمه كتب اين انتشارات دارند.
يكي ديگر از ناشران مطرح حوزه ورزش در دنيا انتشارات فيت هست كه اين انتشارات نيز با توليد كتب بسيار باکیفیت پیشگام اين حوزه هست. همانطور كه قبلاً هم بيان شد كتاب ” مباني بازاريابي ورزشي” كه در انتشارات دانشگاه فردوسي چاپ شده است در همين انتشارات به چاپ رسيده است و توسط دكتر عظیمزاده و همكاران در سال 1396 به چاپ رسيده كه بهعنوان ترجمه برتر اين دانشگاه نيز انتخاب شده است.
در داخل كشور نيز ناشران خوبي هستند كه سالها در حوزه ورزش به توليد كتب ورزشي اقدام نمودهاند كه از آن جمله میتوان به انتشارات بامداد، حتمي، طنين دانش، شمال پايدار و … اشاره داشت.
انتشارات مدال نيز بهعنوان يك ناشر تخصصي در حوزه ورزش به ميدان آمده است؛ اين انتشارات كه در دانشگاه فردوسي مشهد مستقر شده در تلاش است تا با رعايت تمام شاخصهای يك انتشارات دانشگاهي خدمات با كيفيتي را به جامعه علمي و عملي ورزش ارائه نمايد. ازاینرو، انتشارات مدال در خدمت مؤلفان و مترجمان عزيز كشور براي توسعه نشر ورزش است.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.