برایان تریسی (Brian Tracy) یکی از تواناترین و معروفترین سخنرانان دنیا است. فردی موفق با مسیری پر فراز و نشیب در زندگی که میتواند برای هرفردی انگیزه بخش باشد. تریسی نویسنده خلاقی است که در زندگی خود تجربههای زیادی کسب کرده است. او از نویسندگان کتابهای خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به صورت کتاب گویا ارائه داده، موضوع سمینارها و ارائههای او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب و کار است.
15 کتاب منتخب از برایان تریسی:
قورباغه را قورت بده، معروف ترین کتاب برایان تریسی در حوزه توسعه فردی میباشد که موضوع آن غلبه بر تنبلی و ترک عادت به تعویق انداختن کارهاست.
در بخشی از کتاب آمده: قانون تنبلی سازنده را از یاد نبرید! ضروری است که در انجام برخی کارها تنبلی کنید، اینها همان کارهایی هستند که کم ارزشاند. استفاده بهتر و درست تر از وقت و این که بدانید زمان ارزشمند خود را به چه کاری اختصاص دهید تا بالاترین اثربخشی را داشته باشد از مهم ترین مهارتهایی است که باید به دست آورید.
این کتاب بر اهمیت ویژه انضباط و دیسیپلین فردی در موفقیتها تاکید می کند. طبق گفتههای برایان تریسی در این کتاب، برای رسیدن به موفقیت نیاز به شانس یا ثروت بیش از اندازه ندارید و کلید دستیابی به خواستههای خود، داشتن نظم و انضباط در این مسیر میباشد.
در بخشی از کتاب آمده: زندگی کن، چنانکه گویی فردا خواهیمرد. بیاموز، چنانکه گویی تا ابد زنده میمانی.
این کتاب، به رازهای موفقیت افراد خودساخته میپردازد و نشان میدهد که مهارتهای آنان توسط هر کس دیگری نیز قابل یادگیری است.
در بخشی از کتاب آمده: تصویری از آیندهی بلند مدت خود خلق کنید. هر چه تصویر مربوط به تندرستی، خوشحالی و کامیابی شما واضحتر باشد، پیشرفتتان به سوی آنها و حرکت آنها به سوی شما سریعتر خواهد بود.
برایان تریسی در این کتاب، به آموزش ۲۱ تکنیک کاربردی میپردازد که به کمک آنها هرکسی میتواند میزان بهرهوری خود در طی روز را افزایش داده و حداقل دو ساعت به زمان مفید خود در هر روز اضافه کند.
در بخشی از کتاب آمده: اگر شما نتوانید زمانتان را به خوبی مدیریت کنید؛ مدیریت مسائل دیگر هم برای شما سخت است. متاسفانه خیلی از مردم به خاطر زندگی پر مسئولیت، همیشه کمبود زمان دارند.
این کتاب، به اهمیت هنر جذب دیگران پرداخته و در نهایت مهارتهایی را آموزش میدهد که به کمک آنها هر کسی میتواند روابط اجتماعی و کاری خود را به صورت قابلتوجهی ارتقا ببخشد.
در بخشی از کتاب آمده: 85 درصد از موفقیت ها در تجارت و زندگی شخصی با توانایی شما در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران تعیین می گردد. هوش اجتماعی یا توانایی در برقراری روابط متقابل، گفتگو، مذاکره و متقاعد کردن دیگران، سودآورترین و محترم ترین شکلی از هوش است که می توانید داشته باشید که می تواند افزایش یابد.
این کتاب به شما نشان میدهد که چگونه در هر جمعی با اعتماد به نفس بالا و انرژی مثبت ظاهر شوید، توجه و تحسین دیگران را برانگیزید، زبان بدن و تن صدای خود را کنترل کنید و از جملات طنز، محاورهای و نقل قولها در موقعیت مناسب خود استفاده کنید و در نهایت به صورت منطقی، سخنان خود را به مخاطب خود بقبولانید.
این کتاب به شما 21 تکنیک انگیزشی مفید فردی و گروهی را میآموزد تا فضایی در محل کار فراهم کنید که هر روز کارمندان با علاقه به محل کار خود آمده و نسبت به چالشهای موجود و انجام فعالیتها شور و شوق نشان دهند.
در بخشی از کتاب آمده: انتخاب کارکنان مناسب، نقطه شروع مدیریت عالیست. احتمالاً 95 درصد موفقیت شما به عنوان یک مدیر بستگى به توانایى شما در انتخاب کارکنان مناسب دارد. اگر کارکنانى نامناسب انتخاب کنید، بدون توجه به اینکه چه مىکنید، از چه راهکارهایى استفاده مىنمایید و یا چه اندازه تلاش مىکنید، تفاوت چندانى بروز نمىکند. تقریبا تمامى مسایل شما به عنوان یک مدیر، یا ناشى از انتخاب کارکنان نامناسب است و یا به ارث بردن کارکنان نامناسب از مدیران قبلى.
در این کتاب، هفت رازی را که برایان تریسی طی تجربیات مختلف آموخته، با مخاطب در میان میگذارد. این هفت روش نه پیچیده و نه زمانگیر هستند، بلکه به آسانی میتوانید آنها را عملی کنید و نتایج آن را خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنید در زندگی خود ببینید.
در بخشی از کتاب آمده: 20 درصد کارهایی که انجام می دهید، 80 درصد نتایجتان را به وجود میآورند. 20 درصد وظایفی که 80 درصد موفقیتتان را در پروژه شکل میدهند، شناسایی کنید. بعضی وقتها، 20 درصد اولیهی وظایفی که انجام میدهید، مثل برنامهریزی و سازماندهی80 درصد کل کار را تشکیل میدهند.
این کتاب به شما میآموزد که همچون موفقترین افراد، ابتدا ارزشهای خود را مشخص کنید، زندگیتان را با ارزشهای خود همساز کنید و در نهایت ذهنتان را برای دستیابی به اهداف خود برنامهریزی کنید.
در بخشی از کتاب آمده: تصور کنید جهان تمامآ یک توطئه یا دسیسهٔ بزرگ است که به شما کمک میکند موفق و شاد شوید.
این کتاب بر این موضوع تاکید دارد که تغییر شیوه تفکر، میتواند اعتماد به نفس را افزایش دهد، روابط را بهبود بخشد و سلامتی جسمانی را ارتقا دهد.
در بخشی از کتاب آمده: هر چه به خاطر آنچه دارید سپاسگزارتر باشید، دلیل بیشتری برای سپاسگزاری پیدا می کنید، این یک قانون جهانی است.
این کتاب ۲۱ ایده قدرتمند و کاربردی را ارائه میکند که میتوانند استراتژیهای شما را در بازاریابی متحول کند.
در بخشی از کتاب آمده: قویترین و موثرترین استراتژی بازاریابی، کیفیت محصولات و خدمات است.
این کتاب، ۲۱ تکنیک ویژه را آموزش میدهد که به شما کمک میکنند قراردادهای بهتر و بیشتری ببندید، به راحتی با کارفرما به توافق برسید، مهارتهای خود را در ارائه به هنگام فروش افزایش دهید و در نهایت با سرعت بیشتری بفروشید.
در بخشی از کتاب آمده: فروشندگان بیشتر از دو چیز انگیزه مىگیرند: پول و موقعیت شغلى. فروشندگان خواهان درآمد بیشتر هستند. آنها موفقیت خود را با درآمدى که در مقایسه با دیگران به دست مىآورند اندازه مىگیرند. از اینها که بگذریم، مىخواهند شناخته شوند، مىخواهند از تلاشهایشان قدرشناسى شود و بر موفقیتهایشان ارج بگذارند.
این کتاب جدیدترین تکنیکها را برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران و از بین بردن مقاومت آنها به شما نشان میدهد.
در بخشی از کتاب آمده: اگر “علم تاثیرگذار بودن”را بلد نباشید، نه می توانید خودتان را متقاعد کنید و نه دیگران را.
این کتاب به شما نشان میدهد که یک رهبری مقتدرانه و مسئولانه تا چه اندازه در موفقیت کسب و کارتان اهمیت دارد.
در بخشی از کتاب آمده: حقیقت شگفتانگیز این است که شما همیشه در حال تلاش برای رسیدن به اهدافی هستید که برای خود ترسیم کردهاید. چنانچه هدف شما کوچک باشد، برای مثال رسیدن به منزل و تماشای تلویزیون، حتماً به آن خواهید رسید و چنانچه هدفتان بزرگ باشد، مانند رسیدن به موفقیت اقتصادی، ثروت یا متشخص شدن بین کسانی که با آنها زندگی میکنید، آن را هم به دست خواهید آورد.
برایان تریسی در این کتاب به شما نشان میدهد که باید یک سیستم ساده، قدرتمند و تاثیرگذار برای دستیابی به اهداف خود بسازید و در تمام عمرتان از آن برای دستیابی به هر هدفی بهره بگیرید.
در بخشی از کتاب آمده: بدانید که توانمندی های شما نامحدود است. آنچه تاکنون در زندگی بدان دست یافتهاید پیش درآمدی برای آن چیزهایی است که می توانید در آینده به آن دست پیدا کنید.